ייבוש רטיבות כלואה

כיצד נוצרת הרטיבות ואיך ניתן לבצע ייבוש רטיבות כלואה? רטיבות כלואה בתוך מבנה עלולה להיווצר בשל סיבות מספר. לדוגמא, בחדרים נמוכים, מקלטים, מחסנים, מרתפים, המים יכולים להגיע מבחוץ. אם האדמה רטובה ומוצפת לאורך זמן, הם עלולים לחדור אפילו מעבר לאיטום שבעבר יושם בצורה טובה. הרטיבות עלולה להתאסף גם כאשר צינור ישן התפרק או כאשר שורשים חדרו לצנרת. לעיתים תיווצר הצפה מסיבות נוספות, אך תמיד יש לזכור. יש לבצע ייבוש מהיר. על הסיבות שבגינן אסור להתמהמה נסביר כעת.

רטיבות לאורך זמן גורמת לעובש

נניח שאתם חושדים שקיימת רטיבות בתוך הקיר, אולי מתחת לריצוף. יתכן שאתם מזהים ריח של לחות שלא היה קיים קודם לכן או שאולי כבר איתרתם התחלה של התפתחות עובש בקיר. זוהי סיבה חשובה ביותר לבצע ייבוש רטיבות כלואה כמה שיותר מהר. לעובש יש נטייה להתפתח ולשגשג בסביבה לחה. אם הוא רק התחיל להופיע, הוא יגדל ויתרחב. הנוכחות שלו יוצרת מפגע אסתטי מאוד לא נעים לעין. אך בכך לא נגמרה הבעיה. עובשים עלולים לגרום לבעיות נשימה, אסטמה, נשימה מצפצפת. זו בעיה שיכולה להקשות על ילדים קטנים, על אנשים מבוגרים או על הסובלים מרגישות או אלרגיה. אם האסתטיקה של סביבת המגורים חשובה לכם, אם אתם רוצים לשמור על בריאות בני הבית, מים כלואים נייבש ומהר.

זהירות הבית מתפרק

אם מזהים רטיבות בקיר, זאת אומרת שהרס נוסף עלול להופיע אם הנושא לא יטופל. על פי רוב, מבנה מתוחזק לא צפוי להתפרק אם מעט רטיבות תחדור לתור הקיר. יחד עם זאת, אם לא מייבשים ולא מתקנים, חלקים מסוימים בהחלט עלולים להתפרק. ונזקים כאלה מחמירים עם הזמן. מי שלא מבצע ייבוש רטיבות כלואה יגלה בסופו של דבר שחלקי טיח מתחילים להיפרד מהקיר, מהבטון או מהבלוקים. כוחם של המים עצום כל כך, שעם הזמן אפילו בטון מתחיל להתפורר וניתן לראות שהברזלים שלמטה נחשפים. זה לא דבר שקורה בין לילה, אבל דברים כאלה מתרחשים בתהליך הרסני. על מנת לשמור על הבית, על מנת שדבר לא יתפרק, שלא תסבלו מטיח שמתנפח וצרות אחרות, זה פשוט – יש ליבש!

הכבדה על הרצפה זו בעיה גדולה

קיים תקן שקובע שהמצע שנמצא מתחת לרצפה (סומסום וחול) צריך להיות יבש ברובו. כלומר, טיפ טיפה לחות עוד יכולה להיות בסדר, אבל לא יותר מזה. אם אירעה הצפה או שצינור מים התפוצץ, יש לחתור לביצוע ייבוש תת רצפתי יעיל וכמה שיותר מהר. קחו לתשומת לבכם, ייבוש רטיבות כלואה חשובה מבחינה אסתטית אבל גם הרבה יותר מזה. ללא ספק, אם יש הצפה ואתם מדשדשים בבית במגפיים, שאיבת הצפות חשובה מסיבה ברורה מאליה. הרי אי אפשר לחיות בבית מוצף. אבל גם אחרי שהצפה נשאבה, אם יש רטיבות כלואה, זו בעיה. מכיוון שלמעשה הרצפה הופכת לכבדה מאוד. היא מכבידה על התשתית של המבנה. היא מכבידה על הקירות, על העמודים, על מרפסות וכן הלאה. לאורך זמן, ההכבדה הזאת מסוכנת. עלולים להיווצר סדקים ובקעים ואפילו דברים גרועים בהרבה. בגלל זה, חשוב גם לוודא שהרצפה תהיה באמת יבשה, בעזרת שירות של ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף או של ייבוש סומסום.

ייבוש מהיר חוסך בעבודות שיקום מורכבות

התועלת הנוספת שבטיפול מהיר הינה גם אסתטית וגם כספית. ככל שמבצעים ייבוש רטיבות כלואה מהר יותר, כך צריכים להשקיע פחות, בביצוע פעולות ייבוש ושיקום מורכבות בהמשך. בהנחה שאתם בוודאי לא רוצים להסתבך עם עבודות שיקום מבנים ארוכות, שמצריכות את פינוי הבית, זיכרו. תגובה מהירה תמיד עדיפה.