ייבוש רטיבות ברצפה (ייבוש רטיבות מתחת לריצוף)

איך זה קורה?

הריצוף בבית נראה עמיד, חזק ואטום. אבל מסתבר שמצבים מסוימים, הוא יכול לעמוד בפני המים. היכולת של החדירות שלהם עלולה להביא אותם להתאסף אפילו מתחת לריצוף הכי יקר והכי יפה. אז על מה בעצם מדובר? הצורך בביצוע ייבוש רטיבות מתחת לריצוף מתעורר כאשר הייתה נזילה באיזה שהוא מקום בדירה או שהיא עדיין קיימת. זה יכול להיות בגלל פיצוץ גלוי או עקב נזילה סמויה. פיצוץ בצנרת בגלל חור או סתימה גורמים לנזילה של כמויות מים גדולים בבית והם מחלחלים בתוך הריצוף הקיים. בין האריחים ישנם רווחים לשם יכולים המים לחדור, וכך הם נטמעים בתוך החול או החצץ שתחת הריצוף, וגורמים שם לרטיבות.

כולם יודעים שמים יכולים להתאדות ולהתייבש. כביסה, למשל, מתייבשת בשמש מאוד בקלות. אבל בתוך הבית, הדברים עובדים אחרת. זיכרו כי דווקא הריצוף, שנראה כל כך עמיד וחסון מונע מהמים להתייבש מעצמם. רטיבות מתחת לריצוף לא מתייבשת לבד כיון שהיא מכוסה עם אבן, רק עבודה מקצועית של איש מקצוע שיודע לספק שירות של ייבוש תת רצפתי יכולה להביא למצב של ייבוש רטיבות ברצפה לפני שייגרם נזק.

סימנים שצריך ייבוש רטיבות ברצפה או ייבוש רטיבות מתחת לריצוף

רטיבות בקיר פנימי, רטיבות מתחת לרצפה ונזילות אפשר לזהות על ידי כל מיני סימנים. לפעמים לא ניתן יהיה לראות את הסימנים הללו תיכף ומיד ועשויה להידרש תשומת לב. עם הזמן, הסימנים הולכים ומתרבים. זיכרו כי רטיבות מתחת לריצוף ממשיך ומחלחל ושולח סימנים לכל עבר. לפעמים זה מתגלה על ידי סימני רטיבות מעל פנלים ולפעמים על ידי כתמים על הרצפה. רטיבות כזו היא סיבה להופעת כתמים על גבי האריחים שלא מצליחים להתפטר מהם. מציאות זו אמורה להדליק נורה אדומה ולבצע בדיקת נזילות באיזה שהוא מקום. ניתן לבצע בדיקה של נזילות בשלל דרכים, כגון בדיקה על ידי מצלמה תרמית למשל, מבלי שצריך לפרק את הריצוף. ניתן לבדוק ולאתר נזילה גם על ידי הזרמה של אוויר לתוך הצינורות ועוד דרכים נוספות. אך לצד הסימנים והבדיקות, צריך לדעת גם מה עושים אחר כך.

לאחר גילוי רטיבות מתחת לריצוף – יבוש רטיבות ברצפה

לאחר שמגלים את המקור של הנזילה ואת הרטיבות, צריך לפעול. אך לא חייבים לבצע דווקא את מה שהכי יקר, ארוך או מסובך. אפשר גם אחרת. אנשים רבים בטוחים כי גילוי של רטיבות מתחת לריצוף יחייב החלפה של כל הריצוף כולו ולא יהיה מספיק לעשות ייבוש רטיבות מתחת לריצוף. הם חוששים כי לצורך ייבוש רטיבות כלואה, יהיה עליהם להרוס את הריצוף הקיים ולעשות ריצוף חדש, והם מוטרדים מכך שהתהליך של תיקון רטיבות יעלה הרבה כסף ויהווה נטל כלכלי שיהיה קשה להם לשלם. זה לא חייב להיות כך!

אמנם החשש מובן, ובהרבה מקרים זה אכן הפתרון. לפעמים אין מנוס אלא להרים את הריצוף בו קיימת רטיבות כדי לתקן את הצנרת שנמצאת שם. אבל אפשר גם אחרת, פשוט צריך להכיר את החלופה האפשרית של ייבוש תת רצפתי.

ייבוש רצפה – לסיכום

אבל כדאי לדעת כי היום ישנם אמצעים טכנולוגיים משוכללים, שמאפשרים ייבוש רטיבות ברצפה מבלי להרוס אותה. לפעמים די במכשור מתקדם של ייבוש חול מתחת לריצוף או ייבוש מצע סומסום שאותו מעבירים מעל הריצוף הקיים והוא מבצע ייבוש רטיבות מתחת לריצוף בלי לשבור אריחים ובלי להרים את הריצוף הקיים. אמנם אופציה של ייבוש רטיבות ברצפה לא תמיד מתאימה וזה תלוי במצב הרטיבות ולמה היא נוצרה, אבל תמיד כדאי לברר ולבדוק אם היא קיימת ולנצל את האפשרות.

מעוניינים לדעת פרטים נוספים על ייבוש רצפה בדרכים חדשניות? אנו בדרייסטור נשמח לענות לכל שאלה או ובקשה, צרו איתנו קשר!